Uutinen

Halo-filmatisointi vastatuulessa

Paavo Niskala
Halo-elokuvaa rahoittamaan yhteistuumin ryhtyneet Universal Studios ja 20th Century Fox ovat vetäytyneet projektista. Ilmeisesti yhtiöt yrittivät saada Microsoftia ja kumppaneita vähentämään voittosiivujaan, mutta ohjelmistojätin leiri kieltäytyi vaatimuksesta. Seurauksena studiot hylkäsivät filmatisoinnin.

Tilanne ei kuitenkaan ole niin paha, kuin miltä se näyttää. Elokuvan tuottajina toimivia Peter Jacksonia ja Fran Walshia edustava Ken Kamins kertoi Microsoftin jo käyvän keskusteluja uusien kumppaneiden kanssa. Lisäksi valmistelutyö projektin parissa jatkuu Uuden-Seelannin Weta-studioilla.

Kamins kiisti huhut siitä, että elokuvan budjetti olisi kohonnut jopa lähes 200 miljoonaan dollariin sovitusta 135 miljoonasta. Hän myös vakuuttaa, että luottamus kokopitkien elokuvien ensikertalaiseen, ohjaaja Neill Blomkampiin on vankkumaton, eikä leffan parissa työskentelevään henkilöstöön tarvitse tehdä muutoksia.

Halo-leffan ruoriin ensikertalainen

Toivottavasti tekee sit kunnon leffan, mun mielest se Doom leffa oli aika leimi.

Olispa harmi jos maailma jäisi ilman yhtä uutta pelistä tehtyä leffaa.

Toivotaan nyt, että Halosta ei tuu sellasta, että kaikki mahdollinen rahastus vaan käyttöön.
Elokuvia, pelejä, ''leluja'' tai jotain sellasia ja niin edelleen.

Jos nyt rahoituksen takaajien vaihtumista suurempaa probleemaa ei tule, niin odotukset säilyvät edelleen korkealla. Onhan Halo-universumi vailla vertaansa. :)

"Toivotaan nyt, että Halosta ei tuu sellasta, että kaikki mahdollinen rahastus vaan käyttöön.
Elokuvia, pelejä, ''leluja'' tai jotain sellasia ja niin edelleen."

Hmm... Pelejä, löytyy... Leluja, löytyy... Enää elokuva siis puuttuu :P

Odotan elokuvaa innolla, toivottavasti eivät mene pilaamaan sitä.