Uutinen

Lost Planet ja Dead Rising vain Xbox 360:lle

Paavo Niskala
GameSpotin haastattelema Capcom-tuottaja Jun Takeuchi kumoaa Games Conventionin jälkeen verkkoon levinneet huhut siitä, että Lost Planet olisi tulossa myös PlayStation 3:lle. Hän vakuuttaa, että peli on kehitetty nimenomaan Xbox 360:a ajatellen, eikä PS3-käännöstä näin ole suunnitteilla.

Samaa hän sanoi todella hyvin Pohjois-Amerikassa menestyneestä Dead Risingista, joka rantautuu Eurooppaan virallisesti perjantaina. Aikaisemmin Next Generation -sivusto kertoi, että zombiemätön suosio saattaisi olla jopa tuomassa vain PS3:lle ilmoitetun Devil May Cry 4:n Xbox 360:lle.

Capcom käyttää ilmeisesti uuden sukupolven pelien kehitykseensä 50-60 prosenttia prosessista PC-työkaluja, ja vasta loppuvaiheessa siirrytään optimoimaan tietylle alustalle. Näin useammalle konsolille kehittäminen on kannattavaa.

Lost Planet ilmestyy näillä näkymin tammikuussa, ja pelistä on lupailtu jotain kivaa ladattavaa pelaajille vielä ennen julkaisua.

Capcom-pelien Euroopan julkaisupäiviä
Lost Planetin moninpeli debytoi Saksassa
GC 06: Kadonneen planeetan piraattien tappomatsit
Lost Planetin moninpeli debytoi Saksassa
GC 06: Kadonneen planeetan piraattien tappomatsit
Dead Rising pannaan Saksassa
Dead Rising pannaan Saksassa
Dead Rising pannaan Saksassa
Dead Rising pannaan Saksassa