Miyamoto: Wii voisi maksaa 100 dollaria
Marion luonut Shigeru Miyamoto avasi sanaisen arkkunsa paljastamalla, että Nintendo kaavaili alun perin uuden sukupolven konsolinsa hinnaksi alle 100 dollaria.
- Alun perin halusin laitteen, joka maksaisi alle sata dollaria. Ajatuksenani oli olla käyttämättä mitään konsolin teknologiaan, jolloin kaikki raha olisi voitu käyttää käyttöliittymän ja ohjelmiston kehittämiseen, Miyamoto kertoi Business Weekille antamassaan haastattelussa.
- Jos emme olisi käyttäneet NAND-flash-muistia ja muita hintavia osia, olisimme saattaneet onnistua, hän lisäsi.