Uutinen

Kutaragi: PS3 on tehty sähköistä jakelua varten

Oliver
Japanilaisen PC Watchin haastattelun viimeisessä osassa Sony Computer Entertainmentin johtaja Ken Kutaragi on vahvistanut yhtiön panostavan sisällön sähköiseen jakeluun PlayStation 3:lla.

Kutaragi on ehtinyt visioida aiheesta alan tilaisuuksissa jo viime vuosituhannen puolelta lähtien ja olisi halunnut systeemin toimintaan jo PS2:lla. Applen menestyksekkään iTunes-palvelun innoittamana vastaavaa sisältöä on luvassa myös PS3:lle heti julkaisusta lähtien. Kutaragin mukaan perusverkkopalvelusta ei peritä PS3:lla maksua, sillä sen ilmaisuuteen on jo totuttu PC-maailmassa. Tulosta pyritään tekemään tarjoamalla houkuttelevaa maksullista sisältöä.

Sähköisen jakelun kehittyessä optisten asemien merkitys vähenee, mutta Kutaragi vie visionsa jälleen pidemmälle ja uskoo jopa kiintolevyjen jäävän historiaan, kun laitteilla saadaan tarpeeksi nopea yhteys sisältöä jakaville palvelimille. Jopa tuhansia Cell-prosessoreita sisältävät palvelinjärjestemät voisivat Kutaragin mukaan pyörittää kokonaista keinotekoista kybermaailmaa.

Kitinää ja kehuja PS3:n kehitystyökaluista

Nuo Kutaragin kommentit alkaa välillä ihan pelottamaan..ei tuosta muuta puutu ku kymmensenttinen piikki takaraivoon, ja agentteja jahtaamaan!

Uh-oh! Kutaragi perustaa DreamCoren! THE UNDREAMING IS UNCHAINED! (Dreamfall/Longest journey-laeppa)