The Evil Within 2
Uutinen E3 2017

Kauhusäikyttely The Evil Within tekee paluun

Jaakko Herranen

Muutaman vuoden takainen The Evil Within -säikyttely saa jatkoa lokakuussa, paljastui Bethesdan E3-lehdistötilaisuudessa.

Simppelisti nimetyn The Evil Within 2:n protagonistina jatkaa ensimmäisestä pelistä tuttu Sebastian Castellanos. Kolmisen vuotta alkuperäisen seikkailun jälkeen selviää, että kylmänviileän etsivän aiemmin kadonnut tytär on edelleen hengissä – asiahan pitää siis oitis selvittää.

Kehittäjä Tango Gameworksin tuumailujen mukaan pelin miljöö rakentuu niin klaustrofobisista sisätiloista kuin myös laajemmista ja epälineaarisemmista alueista. Kyseessä on puhdas selviytymiskauhu, jossa panokset ja muut resurssit ovat jatkuvasti kortilla. Kauhupeliveteraani Shinji Mikami pyörii edelleen aktiivisesti kehitystyössä mukana.

The Evil Within 2 julkaistaan lokakuun 13. päivä PC:lle, Xbox Onelle sekä PlayStation 4:lle.

Jaakko Herranen

Olen voittanut Punch-Outissa Mike Tysonin monta kertaa ja pelannut Ecco the Dolphinin läpi, olen siis ansainnut paikkani KonsoliFINin ylläpidossa tai oikeastaan missä vain ylläpidossa ikinä. Moneen muuhunkin paikkaan on tullut kirjoiteltua, niin Pelaajaan kuin Tiltillekin, arvosteluja ja uutisia – viimeksi mainitut ja pelimaailman seuraaminen muutoinkin on kuitenkin se omin juttuni.